UA-201877008-1 מקדש מעט: ביהמ"ד בוסטון בירושלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: ביהמ"ד בוסטון בירושלים

עודכן: 14 ביוני 2023

חסידות בוסטון שנוסדה באדמו"ר הראשון רבי פנחס דוד זי"ע, שרבי דוד מלעלוב זי"ע היה דודו, בגיל 20 הורה לו לקחת אוניה לארה"ב ולהיות שם אדמו"ר, אך לא יצא לפועל. עברו שנים והוא נישלח לשליחות לאירופה, בדיוק כפרצה מלחמת העולם הראשונה, וברח באוניה לארה"ב. כהגיע לעיר הנמל בוסטון וראה את מצב היהדות בעיר, החליט להשתקע שם והקים יחד עם הרב יוסף דב סולובייצ'יק זי"ע (שאבי זכה להיות בן בית אצלו) ישיבה ומרכז רוחני ואירוח.

לאחר פטירתו, בנו חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר רבי לוי יצחק זי"ע, המשיך את הפעילות בבוסטון והפיח יהדות בשממה, בתי החולים והאונברסיטאות הטובות בעולם הוקמו שם ואלפי היהודים שם הוא היה הכתובת היחידה לאוכל כשר וכד'.

כמו אביו תמיד רצה לחזור להשתקע בארה"ק בפרט שראה ביישוב ארץ ישראל מצוה וזכות גדולה ביותר שיש ליהודי מקום שבו הוא לא נירדף על יהדותו כמו שהיה באירופה. וכך עלו לארה"ק המון מבני הקהילה יחד עם האדמו"ר לשכונת הר-נוף בירושלים ומשם קרן אור החסידות לכל האיזור.

אני שזכיתי לגדול בבוסטון ולהתגורר לידו, לגדול מתורתו ודרכיו. זוכר איך שראה בכל יהודי - יהודי. לא היה לו שום רגש או התיחסות שונה למצבו של מי שעמד מולו. ותמיד אמר לנו: "משה היה איש קדוש", לא מלאך. כל אחד מכם יכול להגיע לדרגה הנעלה ביותר אם יבין זאת". כשבאתי לעצב את ביהמ"ד שהיום בראשות האדמו"ר מבוסטון, שהיה בנוי תלאי על תלאי עם השנים, היה חשוב לתת מראה אחיד גם במבנה מבחוץ, וגם בפנים. התוספות עם השנים היו בצד שמאל וכך יצא שהארון קודש לא במרכז. בשביל זה משכנו את עיצוב הארון לצד שמאל ובתקרה הוספנו קורות שיתנו תחושה של סימטריה.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page