UA-201877008-1 מקדש מעט: ביהמ"ד הגדול טשערנאביל - בני ברק
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: ביהמ"ד הגדול טשערנאביל - בני ברק

לכתוב על חסידות טשערנאביל זה קצת קשה. כי כל מהותם ודרכם הנפלאה זה לא להתייחס לעצמם כמשהו מיוחד או מובלט, אלא צניעות והתמדה אמיתית במושג של להיות יהודי יר"ש ולעשות רצון הבורא, ותו לא.

תחילת דרכה של החצר החלה אצל האדמו"ר רבי מנחם נחום מצ'רנוביל זי"ע מייסד השושלת. שהיה תלמידם של הבעל שם טוב זי"ע ושל המגיד ממזריטש זי"ע, ומחבר הספר הק' 'מאור עיניים' ועוד. חצרות רבות של חסידים יצאו מצאצאיו של רבי מרדכי מטשערנאביל זי"ע, ומשמשות עד כיום בהפצת אור החסידות בעולם. כשהמוכרות שבהם הם סקווירא, ראחמיסטריווקא, טאלנא, טריסק, פאלטישאן, ועוד רבים.

כיום החצר המרכזית הינה בעיר בני ברק, ובראשות המוסדות ישיבות מהמובילות והמוכרות בעולם היהודי. כשאלפי אלפי תלמידים מכל חצרות החסידים התחנכו בהם, והקימו הלאה בתי כנסת וריכוזים להמשך השולשלת המפוארת. בעיר אלעד, צפת, ירושלים, ועוד. וכן ברחבי העולם.

כשבאנו לעצב את המבנה הגדול והמרכזי בעיר בני ברק, רצינו שיהיה בו המשכיות לראש השולשלת, שציונו הק' בנוי בצורה קשתית. העתקנו משם את הקווים ובנינו עיצוב שילווה את כל הרהיטים ואלמנטים של המבנה החדש. שמרנו על פשטות - שהיא דרכה של החסידות, ולכן כל הקומה למטה מחופה בעץ. וכל החיפוי של קומות הגלריה ועזרת הנשים בצבע בהיר פשוט, ומעוטר בקרניזים עדינים. ארון הקודש הענק שמתנשא לגובה של כ-20 מטר עיצבנו שימשוך את העין למזרח ובנוי מ-3 עמודים מרכזיים בכל צד. את התקרה עיצבנו בצורה שטוחה בשילוב תאורה נסתרת ו-3 נברשות ענק. השלם זה בנין.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



129 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page