UA-201877008-1 מקדש מעט: פיתרון לבעיית העומס במירון
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: פיתרון לבעיית העומס במירון

מקום קבורת הרשב"י במירון, הינו המקום עם כמות האנשים הרבה ביותר במשך השנה לאחר הכותל המערבי, ובל"ג בעומר ההילולא היא האירוע השנתי הגדול ביותר בארה"ק.

ראשית בניית המבנה על מערת הקבורה מיוחסת לרב אברהם גלאנטי זי"ע, שבנה ושיפץ את המתחם ע"פ בקשתו של האר"י הק'. מאז ועד היום המבנה נישאר בגודלו ומאות האלפים ממשתתפי ההילולא לא מצליחים ליפקוד את הציון הק', משום שגם מי שרוצה להצטופף ולהכנס למבנה, צריך לעבור דרך רחבת הריקודים ורק משם אפשר להגיע לציון.

ולכן כשבאו אלינו לעשות הדמיה של כניסה אחורית למתחם הציון השקענו רבות שכל מי שרואה את המבנה יוכל להבין את הרעיון.כך שמתפלל שמגיע ישר מדרך מהדרין עולה במדרגות שממוקמים ליד מרפסת הכהנים, ומשם שביל נחש מגודר עם מקום לאיש הצלה לעמוד ולפקח ולחלק שתיה. וממשיך בנתיב חד סיטרי לציון לכמה שניות וממשיך עד ליציאה. מה שדומה מאוד לעליה לציון של יוסף הצדיק בשכם. שיש זמן קצוב לכל קבוצה שנכנסים ולכן סדרנים מכניסים מצד אחד ומתעכבים כמה שניות ויוצאים בשביל נחש לצד השני.

ההדמיה הייתה לפני האסון הכבד שפקד את המקום בל"ג בעומר כשעלו בסערה 45 קדושי מירון זצוק"ל והמונים נפצעו. ולכן כנראה לעולם לא תצא לפועל, משום שיש נקודת תורפה בהמתנה לכניסה, שגם חלק ממי שיוצאים ינסו שוב להגיע ולעבור, דבר שיגרום לצפיפות מרובה. אך בעיקר בשל המדרגות שצריכים לעלות.

וכולנו תפילה שרשב"י הק' יקבל את תפילותינו וימליץ טוב בעדינו, אמן.


|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page