UA-201877008-1 מקדש מעט: ביהמ"ד קהילת "עוז והדר" מאנסי - ארה"ב
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: ביהמ"ד קהילת "עוז והדר" מאנסי - ארה"ב

העיר מאנסי נקרא כך משום שיוּשב לראשונה על ידי אינדיאנים בני שבט המונסי לפני מאות שנים. כיום מחצית מתושבי העיר הינם חרדים. העיר ייחודית ביופיה, בעצי נוי עם צמחיה רבה, משום ששוכנת בעמק ההדסון שבמדינת ניו יורק.

בעיר מאנסי נבנה בימים אלו, ביהמ"ד הגדול של הרה"ג רבי יהושע לייפער מייסד ונשיא מכון "עוז והדר". שהקים את המכון לפני כ-18 שנה והביא בשורה של ממש לעולם הלימוד היהודי.

אני זוכר איך שיצא הש"ס האדום, כאשר פתאום הכל מסודר מחדש, הפסוקים והמקורות בצד העמוד, ואוסף מפרשים נרחב ובפונט קריא ובהיר שלא היה קודם. ומאז ממש עוברים ספר ספר ומוציאים מחדש.

כשפנו אלינו לעצב את המבנה. שמנו דגש מיוחד בארונות הספרים בהיכל התורה המפואר ובסיפריה הנרחבת, למספר רב של מקומות ישיבה ולנוחות מרבית עם פינת קפה צמודה, שהלומדים יוכלו לשקוד על תלמודם בקלות, כיאה למעצמת תורה.

את ארון הקודש עיצבנו במיוחד שישמש כבמה רחבה לשיעורי תורה, ומצד שני יעטוף מחלקו העליון וגם עמודים מהצד. כך שיראה שנכנסים פנימה לארון קודש, ומצד שני שיראו את העיצוב המפואר שטרם נראה כמותו.

שמרנו על קו אחיד של עיטור בקרניז שעוטף את רוחב בית המדרש, ב-3 חדרי השטיבעל, ומעל הארונות, שימשיך את הקו הייחודי של המבנה החיצוני.

את רוחב בית המדרש עיטרנו עם קיר שבנוי מאבן ירושלמית עתיקה, שהמתפלל יחוש ויזכר תמיד, שאנחנו עדיין בגלות, וכולנו מבקשים "ולירושלים ערך ברחמים תשוב" במהרה, אמן.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page