UA-201877008-1 מקדש מעט: בית המדרש ראחמיסטריווקא - בני ברק
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: בית המדרש ראחמיסטריווקא - בני ברק

חסידות 'רחמסטריווקא' קרויה על שמה של העיירה 'רוטמיסטרובקה' שבאוקראינה. הזיכרון הראשון שלי, זה מהרבי זצוק"ל, שמקום מושבו היה בבית המדרש הישן ברחוב דוד ילין בירושלים, כשראיתי אותו פעמים רבות בפשטות וענווה ממש כאחד האדם, מאיר עיניים לכל. ויודעי דבר ידעו לספר שהיה שוקד במספר בתי מדרש כשהיה לומד כל הלילה, שלא יקרה מצב שמישהו יראה אותו שעות לומד ברציפות ויכבדו אותו בשל כך.

ממש לפני עלותו לגנזי מרומים עבר מרכז המוסדות לבניין הסמוך אלינו. וכך זכיתי לראות את התנופה האדירה, והסיעתא דשמיא המרובה בהקמת המבנה עצמו ובאיכלוסו בישיבה והפיכתו ל'בית מקדש מעט' בירושלים. כאשר רבבות מצטרפים להנהגה החדשה של הרבי שליט"א, שידוע בדביקותו ובהנהגתו, של דביקות בה' בכל תפילה והנהגה. לא פעם התעוררתי ב-3 לפנות בוקר לשמוע מעמד קידוש לבנה מרומם, או לראות בימים נוראים את רבבות החסידים רצים דקות קודם השקיעה, כשעל כולם ארשת קדושה עילאית.

ב"ה החסידות שמנתה מספר מועט של חסידים, מונה היום אלפים רבים, וכך נפתח בבני ברק בית מדרש וכולל אברכים בעיר. כשבאו אלינו לעצב את קומת ביהמ"ד, עיצבנו לובי כניסה מפואר בשילוב עץ מכל הכיוונים, שיעניק תחושת חמימות ומבנה ששונה מכל הסביבה שמי שנכנס אליה ישר מרגיש באטמוספירה אחרת. לרווחת לומדי התורה שילבנו בספריה המרווחת מקומות ישיבה שיוכלו ללמוד בזמני התפילה בהיכל ביהמ"ד. בביהמ"ד כל העיצוב הוא שהעין נמשך לקיר המזרח. וכולנו מצפים ש"אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעינותיך חוצה" כמו שזוכים ב"ה לראות בכל החסידויות בעולם. אמן.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע | אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page