UA-201877008-1 מקדש מעט: בית 'יראנו ניסים' - נתניה
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: בית 'יראנו ניסים' - נתניה

ישנה תופעה שרוב הציבור החרדי אינו חשוף אליו. שכונות שלמות בערי ארה"ק שנפתחים בהם בתי כנסת, מוסדות חינוך, והכל מאברך בודד שהחל לחזור בתשובה באיזור ומקרין על סביבתו הקרובה שהולכים בעקבותיו, לא עשרות אלא מאות ואלפים! בכל ערי ישראל, החל מקיבוצים ומושבים, ועד למרכז הארץ ממש, שמישהו מתקרב ומתקבצים סביבו חדשים, עד שפותחים בתי כנסת וסוגרים כבישים בשבת.

אחת מהערים זה העיר נתניה, שבכל מספר רחובות קם בית כנסת חדש תחת כיפת השמים, ע"י תושבים שמתחזקים מכיסם את המקום והפעילות. האברך הרב רפאל רובין מייסד 'יראנו ניסים' החל את שיעוריו לפני 20 שנים מידי שבוע, והתאספו ובאו חברים ותושבים בכל הגילאים. עד שכיום הלך וגדל גם מחוץ לגבולות נתניה. עם הזמן נמצא מקום קבע, ונאסף כסף לבניית מבנה מפואר ורחב לפעילות הברוכה.

כשבאנו לעצב את המבנה הפנימי, חילקנו את כל ההיכל לשלושה קומות כעין שלושה עמודי העולם, ועם יסוד של כל יהודי שבנוי ממידת ה'חסד' של אברהם, ו'גבורה' של יצחק ו'תפארת' של יעקב שידוע כאמצע. כמו שתמיד מעבירים לדור החדש-שלא רק לעשות מצוה בסתר שלא יראו החברים, אלא בגאוה בעוז וגבורה, להלביש ציצית בחוץ וכיפה גדולה על הראש שיראו כולם.

צמוד לבית המדרש יש אוצר ספרים עם סיפריה תורנית שבחור שהתקרב לה' יוכל להידבק וללמוד את דרכיו. וכמו"כ בנו בקומה התחתונה חדר משחקים ענק, עם פינות ישיבה והיכל הרצאות מרווח. שכל בחור שלא זכה עדיין ללכת בדרך של חבריו ועדיין 'באמצע', יוכל לבא לשבת איתם, לשמוע אותם ועם הזמן גם לחזור לדרך התורה והמצוות כמוהם.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page