UA-201877008-1 מקדש מעט: בית מדרש "שערי תפילה" - אופקים
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: בית מדרש "שערי תפילה" - אופקים

"תראו כמה יהודי הוא מיוחד: בעל שדה של עצי פרי, יש לו ארגזים רבים של תפוזים. אבל כשהוא בוחר פירות לעצמו, הוא מעביר אחד אחד - עד שבוחר את המובחר שבמובחר. כך כל יהודי ויהודי הקב"ה בחר בפינצטה. העביר נשמה נשמה, אמר זה יהיה גוי וזה יהיה גוי, עד שראה נשמה מיוחדת אמר זה יהודי, אני רוצה אותו לידי". כך שמעתי למעלה מ-20 שנה משיעור של ענק המוסר הרב שמשון פינקוס זצ"ל מגדולי עמודי המוסר והחיזוק שהיה בדורינו, ומלוה אותי מאז.

הרב פינקוס זצ"ל שנולד בארה"ב ולמד בארה"ק בישיבת בריסק, נשלח ע"י הסטייפלער והרב שך זצ"ל, אל תוך השממה. אל העיר 'אופקים' שבדרום ארה"ק אחרי העיר 'באר שבע'. גשמיות לא היה בה ובטח שלא רוחניות. וזכה להקים במקום בתי תפילה ומוסדות חינוך, עד שכיום היא עיר ואם בישראל, בתורה ועבודת ה'.

הרב זצ"ל שנפטר בגיל נ"ו בתאונה מחרידה יחד עם הרבנית ובתם ע"ה. הותיר את כולנו אבלים, עם חסר גדול לשיחות מוסר, חיזוק ועידוד. אך עם דרך ברורה ובהירה של תורה, חסידות ודרך ארץ.

כשבאנו לעצב את בית המדרש המרכזי בעיר אופקים "שערי תפילה", בראשות בנו רבי ישראל יעקב פינקוס שליט"א. היה לנו חשוב לתת למבנה נוכחות שישמש כמרכז העיר. לכן כל קירות הבית מדרש מבחוץ נראים כשערים גדולים ומזמינים, ממש כאוהל אברהם אבינו שהיה פתוח לארבע רוחות השמים. שכל יהודי באשר הוא, יכנס לבית המדרש הענק, המכיל בתוכו היכל תפילה מרווח, 4 חדרי שטיבעל וחדרי לימוד מפוארים. ממש גן עדן בלב מדבר.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com


11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page