UA-201877008-1 מקדש מעט: ברדיטשוב
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

מקדש מעט: ברדיטשוב



תהליך עיצוב בית המדרש לקהילה המפוארת 'ברדיטשוב' בבני ברק היה תהליך מלא בגעגוע. געגוע לעבר המפואר של העיירה הקטנה ואירופאית 'ברדיטשוב', עם סימטאותיה הישנות והשוקקות חיים.

את התחושה הזאת, שילבנו בעיצוב המעניין והמיוחד של היכל בית המדרש, שכל מי שנכנס פנימה, ישר יחוש כאילו הוא עומד במבנה בן 250 שנה, כשסניגורן של ישראל ניגש לפני התיבה.

כל התקרות וקירות מונחים על עמודי עץ בולטים, שיתנו תחושה שהם מחזיקים את התקרות והגלריות. וכן כל התאורה היא מנרות אמיתיים על הקירות, כששאר התאורה מתקבל מספוטים נבלעים בחריצי העץ, ומחמישה שנדלירים ענקיים דמויי נרות.

את כל הספסלים ושולחנות עיצבנו מפלטות עץ אחד מרכזי, שיושב על קורות עץ מיושן. וכן את ארונות הספרים שכולם ממדפי עץ טבעיים ולא מנוסרים בצורה שווה.

ארון הקודש עוצב במיוחד שישתלב בסגנון העיצובי. אך בעיקר שישרה מיסתורין סביבו, עם חלונות ותאורה שמגיעים מתוך הארון קודש כלפי חוץ.

את קירות בית המדרש, שילבנו בשיש כהה עם טיח בהיר בחלק העליון, כשהשבירה בניהם היא לא שווה. וכן הרצפה פשוטה חלקה ללא שבולטים חלקי ריצוף.

את המבנה החיצוני של בית הכנסת, עיצבנו בסוג האבן, בחלונות ובכל הקירות את מבנה ציונו של ר' לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע באוקראינה.


|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page