UA-201877008-1 ספינקא ארה"ב - בבני ברק
top of page
  • תמונת הסופר/תאבי אשר

ספינקא ארה"ב - בבני ברק

האדמו"ר הראשון בשושלת בית ספינקא היה רבי יוסף מאיר וייס זי"ע, שהיה תלמידו של רבי יצחק אייזיק מזידיטשוב זי"ע. ובשנת תשל"ב העלו את ארונו לארה"ק, ונטמן בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

מאז שהחלה החסידות בהונגריה בעיר 'ספנצה' ,שבפי היהודים נקרא 'ספינקא'. התפתחה החצר עד שהיו בה אלפים רבים שהשתייכו אליה והפיצו את תורת החסידות לערי הסביבה.

בשנות השואה האיומה נחרבו הקהילות כשבראשם בעל ה'חקל יצחק' מספינקא שהיה ברשותו אישור בריטי לעזוב אך סירב להיפרד מקהילתו ועלה בסערה השמימה הי"ד. רק בודדים שרדו את התופת.

כיום ב"ה חצר ספינקא ממשיכה בהנהגה, והדור החמישי של החסידות, שלה ענפים רבים, מונהגת בבארא פארק ע"י האדמו"ר מספינקא ארה"ב, ולה גם בית מדרש בבני ברק.

כשבאנו לעצב את היכל בית המדרש בבני ברק רצינו שיהיה לו המשכיות למבנה של האדמו"ר בארה"ב, שאת גגו מעטרים חצאי עיגולים בגג המבנה לרוחב כל הבניין, כעין לוחות הברית כפולות שמתחברים בניהם, כך שהעתקנו את החלונות והצורה המעוגלת שמעליהם, אל תוך חלל היכל ביהמ"ד, לארונות הספרים והמחיצות.

בעיצוב ארון הקודש רצינו לתת נוכחות דווקא לגובה, ולשבור בעין את הצורה העגולה שמלווה את התקרות והריהוט, ורק להשאיר באמצע הארון קודש עיגול גבוה שבתוכו לוחות הברית מוזהבים, שממקד את המבט אליו ומחבר בין כל ההיכל והריהוט.

אם הקרניזים בגוון עץ שילבנו בקיר השמאלי שיתן צבע תואם לקיר ממול.

|התמונות הם השראה ולא מחייבות ביצוע |

אבי אשר: Aviashe@Gmail.com



7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page